Monday, August 6, 2007

Cubaan Pertama Mewarna Rambut!

"Petang tadi masa aku skate lah bermulanya projek ini. Lepas penat skate aku lepak kat motor member aku, motor baru lak tu. Tengah aku usha-usha cermin side miror moto tu sambil menatap wajah seakan-akan Bekam aku(wawwawhahahha), aku pon belek-belek rambut aku, ngan muka berpeluhnya....aku toleh ke kanan, ke kiri...Dammmnnnn!!! aku dekat kan muka aku kat cermin, aku tengok rambut ada uban! AAAAAAaaaaaaaaaaaaRRRGGGHHHHhh! Aku memang pantang betul la... Tak senang duduk aku atas motor member aku tu, kejap tengok rambut belah kiri, kejap tengok rambut belah kanan.....Jiwa aku meronta... Aku nekad, malam ni aku mesti beli pewarna rambut!! Malam yang di nanti telah tiba, aku lepak lagi depan pc, aku tengok movie jap, yang aku habis download petang tadi, tajuk dia 'Cheerful Gang Turnst', Jmovie. OkInai Rambut la cite dia. Abis je cerita tu aku online jap, pastu aku ke kedai mamak, mencari inai yang di suarakan petang tadi. Ada dua pilihan, Brown atau Black. Lama gak aku belek dua-dua kotak tu. Kalo Brown aku takut jadi perang, eeeeeeEEE...tanak aku, aku memang tak suka perang, tapi kalo brown betul aku ambik. Aku tanya mamak tu, ni betul ke Brown nih?? dia pon tak konfiden,..........apalah punya mamak, cakap je la ye, kalo cina dah tentu dia 'Ha' je....aku pon tak jadi ambik sebab ketakfonfidenan mamak tu dan aku terbayang rupa aku kalo rambut perang....oooH tidak.. Dengan yakin serta jujur aku pon terus sambar inai warna itam. Aku bayar, pastu beli rokok sebatang pastu aku pon pulang dengan senang hati, kerana esok masalah aku selesai....sesampai di rumah, setelah online beberapa minit aku pon bancuh la inai tu, pastu pakai, aku gaul pakai tangan je!! Mamak tu cakap sapu pakai berus atau sikat, aku plak wat cam minyak rambut!! Ni bau inai ada lagi nih......Ni sekarang ni Inai ada atas kepala aku, tunggu kering, bangun tido nanti aku nak lihat hasilnya....Sekarang pukul 6:35am, petang karang nampak la hasilnya........
*Nama je cubaan color rambut, tapi dye warna hitam gak..*

No comments: